Bursa Uludağ Üniversitesi Tezleri
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/11452/14
Browse
Browsing by BUU Author "Uzunoğlu, Meryem"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Çağdaş Pakistan sanatında şiddet teması(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2024-07-23) Abdul; Haleem, Abdul; Uzunoğlu, Meryem; Sosyal Bilimler Enstitüsü; Resim Anasanat Dalı; 0009-0002-9769-6747Sanat, sanatçı olarak adlandırılan duyarlı yaratıcıların içinde yer aldıkları sosyal, kültürel ya da psikolojik bağlamları sezgisel olarak yansıtmaları nedeniyle zamana ayna tutar. Sanatçıların seçtiği herhangi bir konu, ait oldukları habitatın hakim koşullarını yansıtmaktadır. Bu tez, modern zamanların Pakistanlı sanatçıları tarafından şiddet teması aracılığıyla ele alınan insan varoluşunun sert ve acı gerçeklerini araştırmayı ve keşfetmeyi amaçlamaktadır. Geleneksel anlatılara meydan okuyan, ancak standart sanatsal temsillerin sınırlarını aşan duygusal bir tepki ortaya çıkaran, enstalasyondan tuval resimlerine kadar çeşitli ortamları kullanan sanat eserleri araştırmanın ilgi alanını oluşturmaktadır. Sürekli değişen bu alan içerisinde sanatçılar, şiddet eylemlerinin karmaşık ve ince nüanslarını ölümsüzleştirerek, şiddetin unsurlarıyla doğrudan yüzleşmenin ötesine geçen yeni perspektifler geliştirdiler. Bu araştırma kapsamında fiziksel, psikolojik ve toplumsal şiddet arasındaki kasıtlı ancak karmaşık ilişkilerin sanatsal bağlamda ele alınması, görüntülerin yüzeyselliğinin ötesine geçen anlamlandırma çabaları incelenmektedir. Araştırma, izleyiciler ve sanat eserleri arasında bir diyalog başlatarak, sanatın empati ve farkındalığı teşvik etme ve nihayetinde toplumu şiddet karşısında dönüştürme kapasitesini nasıl koruduğuna dair düşünceleri harekete geçirmeyi amaçlamaktadır. Bu doğrultuda Pakistanlı sanatçıların farklı ortamlarda ürettikleri eserler, ulusal ve uluslararası galeriler, kataloglar, kişisel koleksiyonlar, röportajlar, yayınlanmış materyaller ve elektronik kaynaklar gibi doğrudan görüşmeler aracılığıyla incelenmiştir. Tasvir edilen çeşitli somut ve soyut şiddet türleri hakkında tartışmayı yönlendirmek ve soyut bir argümanın ötesine geçebilmek için hermeneutik-yorumlama metodolojisi kullanılmış ve şiddetin çok çeşitli boyutlarının Pakistan sanatındaki yansımaları analiz edilmiştir.