Person:
ŞENOL SAKİN, AJDA

Loading...
Profile Picture

Email Address

Birth Date

Research Projects

Organizational Units

Job Title

Last Name

ŞENOL SAKİN

First Name

AJDA

Name

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Publication
    Development of flute works in Turkey from Turkish republic to present
    (Nesibe Aydin Education Inst, 2012-01-01) Şenol, Ajda; ŞENOL SAKİN, AJDA; Demirbatır, Erol; DEMİRBATIR, RASİM EROL; Eğitim Fakültesi; Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı; AAH-1426-2021; ABF-7081-2020; JHS-6569-2023; HKM-4998-2023
    Problem Statement: This study will giand briefly historical information of the development of Turkish flute repertoire from the Turkish Republic to the present Turkish flute works and their musical development and styles will be examined.Purpose of the Study: The purpose of the study is to mirroring the historical development process of Turkish flute repertoire from the beginning of Turkish Republic to present by analyzing important Turkish flute works.Method: Methods of this study are literature review, interview with composers and works analysis.Findings and Results: In Turkish Republic the first Turkish flute works was composed by talented young composers who were sent cultural centers of Europe for education and after they turn back to Turkey. Solo flute, flute-piano, flute and orchestral works were composed since Turkish Republic were found, also contemporary composers composed works for different groups like for flute-guitar-vibraphone-conga, pieces with accompaniment of electronic music. Necil Kazim Akses. s Sonata for Flute and Piano, composed in 1933, is composed of three interconnected sections. It has a modal effect rather than being tonal. Sayram Akdil. s one of the most performed flute chamber music piece Music for 3 Flutes and Piano was composed in 1981. Long flute sounds that enter in regular turns give the movement an unmetered folk song effect. The Mouldy Existence, composed in 1992 by Meliha Doguduyal, starts with a long flute solo in an improvised manner. There is no measurement in the atonal part. Deformed Reflections was composed by Mesruh Savas and he, thus, hopes to have shown the audience the modern unusual skills of the flute and where music stands today.Conclusions and Recommendations: According to the study results it was seen that at the beginning of Turkish flute repertoire composers aimed to place polyphonic music in Turkey and then different style flute music was composed. As an example contemporary composers used modern techniques and included electronic sounds.
  • Publication
    Güzel sanatlar liseleri flüt ders kitapları: öğretmen bakış açılarına dayalı bir inceleme
    (Bursa Uludağ Üniversitesi, 2023-11-20) Bölek, Aze; ŞENOL SAKİN, AJDA; Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı; Müzik Eğitimi Bölümü; 0000-0003-4507-2510; 0000-0003-1870-2329
    Bu araştırmada 2019 yılında kullanılmaya başlanan güzel sanatlar lisesi flüt ders kitaplarının öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda kullanılma durumu, kitapların içeriği, kitaplarda karşılaşılan sorunlar ve bu konu hakkındaki önerilerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu oluşturulurken kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yöntemi kullanılmıştır. Buna bağlı olarak araştırmanın çalışma grubunu Güzel Sanatlar Liselerinde görev yapmakta olan dokuz flüt öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada verilerin toplanabilmesi amacıyla literatür taraması sonrası yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmış ve flüt eğitimi alanında üç uzmanın görüşü alınmıştır. Tüm bu görüşler doğrultusunda görüşme formuna son şekli verilmiştir. Araştırmada veriler yüz yüze ve çevrimiçi ortamda toplanmış, elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Verilerden elde edilen tema ve kodların haritalanmasında MAXQDA nitel ve karma yöntemler için profesyonel veri analizi yazılımı kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlarda; katılımcıların flüt ders kitaplarını kullandıkları, flüt ders kitaplarını önceki basımlara göre daha başarılı ve yeterli bulduğu, egzersizleri “sayısal yeterlilik” açısından yetersiz buldukları belirlenmiştir. Bunun yanı sıra egzersizleri “içerik, çeşitlilik ve sistematiklik” açısından yeterli bulan katılımcılar olduğu gibi yetersiz bulan katılımcılar da vardır. Ayrıca katılımcılar etütleri “içerik, sayısal yeterlilik, çeşitlilik ve sistematiklik” açısından yetersiz, eserleri “sayısal yeterlilik, tür çeşitliliği ve sistematiklik” açılarından yetersiz, “dönem çeşitliliği ve orijinallik” açılarından yeterli bulmaktadırlar. Bunun yanı sıra çoğunlukla her döneme ait eser olduğu ancak çağdaş ve Türk bestecilerinin eserlerine az yer verildiği, kitaplarda daha fazla görsele ve orijinal edisyonlara yer verilmesi gerektiği, en yaygın sorunun ise seviye uygunsuzluğu/eser seviyesi olduğu gibi sonuçlara da ulaşılmıştır.