Publication: The peaceful kingdom of ısaiah in late antique mosaic pavements of cilician and ısaurian church buildings
Files
Date
2024-09-12
Authors
Authors
Cortese, Arabella
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Bursa Uludağ Üniversitesi
Abstract
This article examines a topic that has been only partially investigated to date, namely that of the iconic depiction of the so-called “Peaceful Kingdom of Isaiah” on mosaics located in late antique church buildings in the region of Cilicia (southeastern modern Turkey). These mosaics are sometimes accompanied by the verse of Isaiah 11:6 or 65:25. Many of these Cilician mosaics lie in a state of neglect or have suffered great damage in recent years. Referring, therefore, to the excavation reports and to personal observations, I attempt a reconstruction of the iconography and of the mosaics’ locations within their respective Christian buildings, where possible. Starting with a short introduction on the meaning of the “Peaceful Kingdom” as described in Isaiah 11:6 and 65:25, the article presents a detailed analysis of the Cilician/Isaurian case studies. Similar examples from neighbouring regions in the East and the only identifiable case study in the West (Corsica) are also briefly discussed. Next, possible archetypes from which the representation of animals might have originated and influenced the origin of the “Peaceful Kingdom” motif are considered. In conclusion, after briefly outlining the different interpretations given by scholars on the meaning of the “Peaceful Kingdom” mosaics, an attempt will be made to interpret the Cilician case studies in light of a combined analysis both of positioning within the building and liturgical use.
Bu makale, bugüne kadar sadece kısmen araştırılmış bir konuyu, yani Kilikya bölgesindeki (modern Türkiye’nin güneydoğusu) geç antik kilise yapılarında bulunan mozaiklerdeki “Yeşaya’nın Barışçıl Krallığı” olarak adlandırılan ikonik (görüntüsel) tasviri incelemektedir. Bu mozaiklere bazen Yeşaya 11:6 veya 65:25 ayetlerinden alıntılar eşlik etmektedir. Bu Kilikya mozaiklerinin birçoğu bakımsız durumdadır ya da son yıllarda büyük zarar görmüştür. Bu nedenle, kazı raporlarına ve kişisel gözlemlere atıfta bulunarak, ikonografinin ve mozaiklerin ilgili Hıristiyan yapıları içindeki konumlarının mümkün olduğunca yeniden yapılandırılmasına çalışıyorum. Yeşaya 11:6 ve 65:25’te tarif edilen “Barışçıl Krallık”ın anlamı üzerine kısa bir girişle başlayan makale, Kilikya/ İsaurya örnek olaylarının detaylı bir analizini sunmaktadır. Doğu’daki komşu bölgelerden benzer örnekler ve Batı’da tanımlanabilen tek örnek çalışması (Korsika) da kısaca ele alınmaktadır. Daha sonra, hayvanların temsilinin kaynaklanmış olabileceği ve “Barışçıl Krallık” motifinin kökenini etkilemiş olan olası modeller ele alınmaktadır. Sonuç olarak, araştırmacılar tarafından “Barışçıl Krallık” mozaiklerinin anlamı üzerine yapılan farklı yorumlar kısaca özetlendikten sonra, Kilikya örnek çalışmaları hem yapı içindeki konumlandırma hem de litürjik kullanımın birleşik bir analizi ışığında yorumlanmaya çalışılacaktır.
Bu makale, bugüne kadar sadece kısmen araştırılmış bir konuyu, yani Kilikya bölgesindeki (modern Türkiye’nin güneydoğusu) geç antik kilise yapılarında bulunan mozaiklerdeki “Yeşaya’nın Barışçıl Krallığı” olarak adlandırılan ikonik (görüntüsel) tasviri incelemektedir. Bu mozaiklere bazen Yeşaya 11:6 veya 65:25 ayetlerinden alıntılar eşlik etmektedir. Bu Kilikya mozaiklerinin birçoğu bakımsız durumdadır ya da son yıllarda büyük zarar görmüştür. Bu nedenle, kazı raporlarına ve kişisel gözlemlere atıfta bulunarak, ikonografinin ve mozaiklerin ilgili Hıristiyan yapıları içindeki konumlarının mümkün olduğunca yeniden yapılandırılmasına çalışıyorum. Yeşaya 11:6 ve 65:25’te tarif edilen “Barışçıl Krallık”ın anlamı üzerine kısa bir girişle başlayan makale, Kilikya/ İsaurya örnek olaylarının detaylı bir analizini sunmaktadır. Doğu’daki komşu bölgelerden benzer örnekler ve Batı’da tanımlanabilen tek örnek çalışması (Korsika) da kısaca ele alınmaktadır. Daha sonra, hayvanların temsilinin kaynaklanmış olabileceği ve “Barışçıl Krallık” motifinin kökenini etkilemiş olan olası modeller ele alınmaktadır. Sonuç olarak, araştırmacılar tarafından “Barışçıl Krallık” mozaiklerinin anlamı üzerine yapılan farklı yorumlar kısaca özetlendikten sonra, Kilikya örnek çalışmaları hem yapı içindeki konumlandırma hem de litürjik kullanımın birleşik bir analizi ışığında yorumlanmaya çalışılacaktır.
Description
Keywords
Mosaic, Late Antiquity, paradisiac, Peaceful Kingdom of Isaiah, Cilicia., Mozaik, Geç Antik Çağ, cennet ile ilgili, Yeşaya’nın Barışçıl Krallık, Kilikya