2001 Cilt 14 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/10134
Browse
Browsing by BUU Author "Sağlam, Atilla"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item İslam'da müzik yasak mı?(Uludağ Üniversitesi, 2001-04-01) Sağlam, Atilla; Eğitim Fakültesi; Güzel Sanatlar Eğitimi BölümüTürkiye’de ve İslam aleminde müziğin yasaklandığına ilişkin kanaat yaygındır. Türk Müzik Eğitimi alanında İslam Dini’nin Türk müziğinin gelişmesini engellediği yönünde bir yaklaşım dile getirilmektedir. Bu gibi kanaat ve yaklaşımlar İslam inancı taşıyan Türk insanıyla Türk müzik eğitimi faaliyetlerini karşı karşıya getirmektedir. Bu nedenle özellikle İslam ve müziğe ilişkin kaynaklarda konu edilmemiş olan Türk müziğinde Türklerin İslamiyet’i kabul edişleri sonrasında ortaya konan gelişimlerin ele alınması önem kazanmıştır. Bu çalışmada ilk olarak Kur’an-ı Kerim ve İncil gibi dinsel kitaplar başta olmak üzere İslam ve müzik konusunda yayımlanmış kitap, makale ve araştırmalar ele alınmıştır. İkinci olarak Türklerin İslam öncesi, İslamla beraber oldukları süreç içerisinde müzik ve müzikbilimi açısından geçirdikleri yaşantı betimlenmiştir. Sonuç olarak kaynaklarda ifade edilenlerle Türk müziği tartışılmış ve İslamın müziği yasaklamadığına ilişkin gerçek teorik olarak ortaya konulmuştur.Item Sanatçı müzik öğretmeni Halil Bedi Yönetken'in yaşamı, tüm müzik öğretmenlerine bıraktığı gerçek bir hazinedir(Uludağ Üniversitesi, 2001-04-01) Sağlam, Atilla; Eğitim Fakültesi; Güzel Sanatlar Eğitimi BölümüHalil Bedi (YÖNETKEN) 1899-1968 yılları arasında yaşamış müzik eğitimbilimcimizdir. Müzik eğitimimizle ilgili bir çok konuda çok değerli hizmetler yapmıştır. Bu hizmetlerin eski kuşak müzik eğitimcileri veya müzik öğretmenleri tarafından biliniyor olduğu düşünülse de günümüz müzik eğitim kurumları, çalışanları ve hazırda bulunan öğrenciler tarafından yeterince bilindiğini ve O’nun ortaya koyduğu ürünlerden, yol göstericiliğinden gereğince yararlanıldığını söylemek zordur. Halil Bedi Yönetken’in varlığında gözlemlenebilecek müzik eğitimi modeli bugün Türkiye’de başarılamayan bir birliğin ifadesi olarak ele alınabilir. Devlet Konservatuarları, Eğitim Fakültelerinin Müzik Eğitimi Bölümleri gibi birbirinden farklı anlayış ve amaçlar doğrultusunda çalışan mesleki müzik eğitimi kurumlarımızın birbirlerini tanımayışı, birbirlerini kabul etmez görünen yaklaşımlarının günümüze gelen yansımaları geçmişte her iki amaç için öğrenci yetiştiren kurumların ve değerli eğitimcilerin anılarına yakışmaz bir görünüm içindedir. Bu teorik araştırma ile bir yandan gerek müzik öğretmeni yetiştirme eğitimi gerek müzisyen yetiştirme eğitiminin birlikteliğinin bir kez daha vurgulanması öte yandan Halil Bedi Yönetken’in yaşamının ayrıntılarında gizli müzik öğretmenli mesleği ve müzisyenlik ile ilgili kimlik bilgilerini ortaya koymak yakın geçmişte Halil Bedi ve arkadaşlarının yaşamlarıyla örneklenen müzisyen, müzik bilimci ve müzik öğretmeni ilişkilerini insan olma çerçevesinde aktarılması amaçlanmıştır.